Kadeřnice kam na výlet?

Navštívila jsem přírodní rezervaci Vrch Baba u Kosmonos vyhlášená v roce 1950 má dva významné vrchy Babu a Dědka. Vrch Baba je vyšší ((363 m n. m.) a rezervace po něm získala své jméno. Území přírodní rezervace se nachází mezi obcemi Kosmonosy, Horní Stakory a Bakov nad Jizerou, prochází jím modrá turistická cesta od Horních Stakor k Bakovu na Jizerou, která vede přímo mezi vrchy Babou a Dědkem.Je to příjemná procházka šli jsem s přítelem a naším psem Fletem.

kadeřnice mb na vrchu baba kosmonosy

Vrch Baba i Dědek jsou vypreparované vulkanické komíny, narušené starou těžbou. V době, kdy se zde čedičové horniny těžily výběrovým systémem zde vznikly četné rokle a jeskyně. V oblasti roste hlavně dub zimní, habr obecný, javor a lípa malolistá. Na skalním podkladu se můžete setkat s řadou teplomilných rostlin, rostou zde třeba orchideje jako např. vstavač nachový. Budete-li se chovat tiše, můžete vidět strakapouda prostředního či žluvu hajní.

Při návštěvě této oblasti se můžete vydat po modré již z Kosmonos okolo Lorety do obec Horní Stakory. V Horních Stakorech kolem dřevěné zvoničky z roku 1700 ,která je úžasná až k východnímu okraji obce (motoristé mohou zaparkovat u místní školy), kde odbočíme vlevo a stále po modré, která nás dovede až k úpatí vrchu Baba, vzdáleného od Horních Stakor cca 1 kilometr. Odtud můžeme pokračovat po modré až k rozcestí Brejlov a vrátit se k silnici Kosmonosy Horní Stakory po žluté.My jsme pak pokračovali dále do Dolní Stakor přes tzn: chalupy a remízkem až do Dolních Stakor.